torsdag 11 augusti 2011

Prince

Eftersom tiden går fort så har jag knappt hunnit förtälja att jag gjorde ett litet reportage under en Prince konsert Köpenhamn i Lördags och mer om det kunde man läsa i GöteborgsPosten på Söndagen, och under Måndagen också för den delen.
Det var ett bra tag sedan jag senast fotograferade konserter men attans vad trevligt det var, även om man nuförtiden tydligen bara får tillgång till att fotograferna en låt.
Men man får vara glad åt det lilla för man har ju hört att vissa artister inte ens tillåter det nuförtiden.
Lite tur hade i alla fall vi fotografer som trängdes i diket, eftersom vi i alla fall bjöds på en lång introduktionslåt innehållande diverse olika poseringar så det var ju...trots den ringa tiden, ganska lätt.
Lätt skulle det däremot inte bli att skicka hem bilderna pga diverse varningar om teknikstrul, men med lite snabb rekoknisering innan avresa så fann jag ett hotell lokaliserat fyra minuter från området och därifrån tickade bilderna hem fint.. till tonerna av en Pianobar och några överförfriskade svenska turister på besök i grannlandet.
Lite grejor som ibland brukar kallas "Runt-omkring" hann vi också med och när jag fotograferat det här svärmande paret och tagit deras namn så sträckte mannen fram sin näve, tog tag i min hand, tittade mig och ögonen och sa "Du ær en go fotograf. Du ser vad som är fint i livet!"
Det var en kommentar som jag aldrig har hört förut, men den kanske man skall ta tillvara på. 
Tja, jag ser kanske det som är fint i livet! Det låter ju inte så tokigt om man tänker efter!


 ..och när vi ändå var där så träffade vi också den svenska tjejen Gunilla som under kvällen såg sin 14 konsert med Prince. Bara under denna sommaren.  Det kallar vi imponerande.
Att konserten lite senare på kvällskvisten fick avbrytas pga smärre monsuregn lät ju inget vidare men då satt jag redan på tåget  över Öresund och hörde regnet smattra på rutorna. Glad och torr.




Inga kommentarer: