måndag 22 februari 2010

Back in da city


Gruset i mina ögon var inte och leka med när urverket slog 06.15 imorse.
Fast jag låg i lä mot fuktionären som lotsade mig mot pressbussen.
Han stod och vinglade som om han hade fått sig både en och annan stänkare för mycket.
"I´m so tiiiired, I started working at 3 this morning".
Grattis. kul.

Det känns som det var ljusår sedan jag var inne i Vancouver senast men å andra sidan så känns det som igår.
Jag kollar datumen på en gammal bild från stan. Jag var inne här den 14:e.
Vilken dag är det idag?
Ingen aning.
Man lever i en bubbla.
Jag känner mig skitig när jag kommer in till stan. Alla går runt i sina jeans och utan mössor.
Uppe i bergen är man smutsig och stinker svett.
Här doftar det storstad.

Idag har jag lite planer och man får fanken ligga i när man är i city.
Man vet ju aldrig när man kommer tillbaka igen.
Det enda jag vet nu är att Joel skulle komma hit om tio för att visa ett schysst pannkakshak där vi skall mura frukost.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här har vi murat thailändskt på Möllan. In da city of Malmoe.

Kram,
Dragan & Annette

Daniel Nilsson sa...

Oh det låter fint det!
Nästan så man får lite hemlängtan!