söndag 14 februari 2010

Vancouver

Jag åker in till storstan för att hjälpa vår praktikant med lite saker som han inte hinner med sitt pressade tidsschema, så medan han springer bland pucklar i pisten så kommer jag spendera min dag på presskonfererenser.
Det kan han behöva ett litet avbrott ifrån.
Det är riktigt härligt att se lite höghus och sol efter några dagar bland snö och regn.
Jag äntrar MPC (main press center) och jag njuter.
Uppe i bergen har vi inte världens största press center om man säger så och vi hänger inte så mycket i det heller.
Sub-press centrena ute i backarna är dem som föräras besök av oss om dagarna och de är inte så stora de heller.
Det är underbart att kliva in på ett MPC, stora som höghus brukar de vara, folk som sitter och jobbar överallt, och det klingar "stort mästerskap" över det hela. Jag hinner med en snabb lunch i matsalen och efter min friterade biff med nudlar så bjuder det gyllene M:et på dessert. Det tackar vi för och inser att lunchen inte blev direkt sund.
Nu har jag mumsat färdigt och måste fixa mig ett färdsätt mot presskonferensen.

Inga kommentarer: