lördag 15 mars 2014

En dag kvar !

Tiden går fort när man jobbar mycket och imorgon är det sista dagen för Paralympics i Sochi 2014.

För Sveriges del avrundas dagen med både längdskidor och alpint men själv blir jag tvungen att välja en av dem eftersom de går samtidigt.

Under de senaste två dagarna när jag inte hunnit skriva något på min blogg så har jag hunnit vara ytterligare en sväng uppe i den alpina backen, vara på en prisutdelning för Sverige, fotografera en stafett där Sverige tog silver, och en ishockeyfinal mellan USA och Ryssland.
I den finalen brydde jag mig inte något vidare vem som vann, men det var ett himla drag på läktaren och hade faktiskt varit kul om ryssarna fått in något mål.
USA vann med 1-0.
Min remotekamera bakom mål lyckades inte heller fånga något roligt, så det blev en ganska avslagen kväll, men men, en final är ju alltid en final.


Häromdagen fotograferade jag även Hatita Du från Kina, som förlorade båda sina armar när han var 4 år.
Haitao Du körde längdskidor i flera klasser under Paralympics och han är otroligt vältränad för att klara av att ta sig upp för alla backar utan hjälp av armar och stavar.
Vill man läsa en artikel av honom så har min Aftonbladetkollega Per Bohman skrivit om honom HÄR.



Här kommer lite av det övriga bilderna som producerats de senaste dagarna...







Nu blev klockan helt plötsligt mycket igen och jag märker att jag håller på att somna framför datorn.
Dags att packa ner sig i sängen. Tidig uppgång imorgon.

Inga kommentarer: