tisdag 4 mars 2014

På väg

Då var det dags att bege sig ut i världen.
När man just under den sista fixardagen innan avgång känner att man har god tid så slår det aldrig fel att något barn blir sjukt av diverse dagisbakterier, och i princip måste hämtas hem från dagis bara en halvtimme efter man lämnat, och en sådan grej hade man inte räknat in i sin tighta planering.
Det gick som det gick med den där dagen och allt som trots allt behövde fixas under sista timmarna.

Men efter min snabba kvällskaffe här på Starbucks på flygplatsen i Istanbul känner jag att jag börjar bli redo.
Jag har för övrigt läst och lärt mig allt om hur man gör buffelmozzarella på svenskt vis, läst om brasilianska apelsinplockares vidriga villkor om hur vi skall få juice på bordet i Magasinet Hunger och om Magnus Wennmans resa i Brasilien i Sportbladet så det kändes som att flyget till Istanbul knappt hann starta innan det landade.
I samma Hungermagasin har jag för övrigt själv fotograferat musikern Martin Hederos som berättar om sina matvanor på turné och det kan man läsa om när man köper sig tidningen
Men nu är det andra bullar på tapeten så att säga.
Paralympics stundar ju runt hörnet och jag har laddat upp inför resan till Sochi med följande packning.

Utrustning nedan kommer jag att använda mig av när jag arbetar.

Och utrustning nedan känner jag att jag kommer ha stor nytta av när jag anländer till de beryktade hotellen i OS-byn.

Nu blinkar det "Boarding" på listan och då är det väl dags att runda av den här lilla kaffepausen.

Inga kommentarer: