lördag 9 augusti 2008

Förseningar förseningar

Dagen fortsätter. Badminton.
Bussen försenad en halvtimme , och tog 40 minuter att köra till arenan. Detta ledde till att jag såklart blir sen till badmintonmatchen och när jag störtar in i arenan ser jag att två herrar befinner sig på spelplanen.
- Spelar damerna någon annanstans? Flämtar jag lite lagom halsvettig.
- Nä, de har redan spelat klart, säger funktionären.
Satan! Då missade jag dem!
Springer ner för att kolla resultatet och ser att jag inte var den enda som var försenad. Matchen är uppskjuten en halvtimme. Kanon!
Fixar fin rinkside-plats och ställer in objektivet. Scwhoop!
30 minuter senare är matchen över. Tillbaka med ny buss.
Direkt till simning.
Nils (ALU) och Dareberg (sushi) håller ställningarna men verkar inte överflödigt inspirerade av simningen. Det ser inte ut som att de bara är innen på första jobb dagen. Det ser ut som att de går på sparlåga redan...
Jag tar över, så Nisse kan åka och skicka sin boxningsbilder.

Långa simpass innan svenskara ska simma. Tar en tupplur med kameran som huvudkudde. Mina två timmars sömn inatt har gjort sig påminda under hela dagen.
Nu är vi klara för idag. 00.20 får vi väl kalla en tidig kväll....
Nu skall vi bara planera morgondagen på bussen hem...

Någon undrade vad vi fått för presenter... Allt möjligt smått och gott kan jag glatt tala om.
Vi känner oss som barn på julafton varje dag, men nu är det nog slut med det goda.
Canon, Kodak och Nikon har varit snälla och skänkt oss ohyggligt många fina nya minneskort, kortläsare, Peking souvenirer, kameraväskor, Film (för dem som använder, jag kör en liten sido grej med min lilla panorama kamera), vattenflaskor, ficklampor, USB-fläkt, kinesisk flagga (vad man nu skall med den till), kinesisk trumma (kanon), USB-lampa, småprylar till datorn, och en rackarns massa annat smått och gott som jag inte kommer ihåg. Får se hur mycket man får plats med i resväskan hem....

4 kommentarer:

NickelKickel sa...

VADDÅ planera på bussen hem?! Jag har ju styrt upp detta nu. Se bara till att greja tennisen imorgon.

Biäääätch

Lars D sa...

Kortläsare?
Var hittade du den?
/ LarsD

Anonym sa...

Kul att du bloggar, Daniel. Har alltid tyckt att du är en jätteduktig fotograf. Sen är du väldigt snygg också. Kramiz!
/S

Daniel Nilsson sa...

just det, minneskort med "inbyggd kortläsare" skulle det ju vara, Lars!