tisdag 12 augusti 2008

Velodrom och fotboll

Det här är praktikanten.Här sitter han där vi träffas varje kväll. I vårt väldigt mysiga vardags rum utan fönster och med antal tavlor noll. Här slänger vi fram våra datorer, visar dagens kort för varandra och klämmer oss en öl innan vi somnar vid ungefär fyra snåret. Jag är alltid missnöjd med mina bilder. Praktikanten är alltid nöjd. ALU-aren skall vi inte nämna. Han gör bara bort sig under dagens jobb så han går liksom utanför vårat schema just nu. Idag har praktikanten varit på tennis och var så nöjd så han höll på att spricka. Ok, han kan väl ta ett och annat hyggligt kort, kolla på dem här! men för det mesta har han nog tur. Han är bara för ung för att inse det.
Min dag började med tvätt. Den här killen fick ta emot några svettiga tröjor och shorts på mediaboendes tvättomat, och han blev glad. Det blir nog jag också när jag får tillbaka dem nypressade och strukna.Hamnade bredvid Argentinas fotboll buss på vägen till MPC, och jag måste be om ursäkt till min argentinska vän i Malmö. Jag såg inte Messi, så jag fick ingen autograf. Hade nog inte vågat be om det ändå.
I mediabussarna spenderar vi flera timmar varja dag. Här är praktikanten på väg till nåt som han kommer bli nöjd med.Dagen annars i korthet:
Sändar-Lars slog på stort under fotbollsmatchen och så klart fick han guldbilderna. Han kan ju det där med att sända. Kolla in alla hans apparater han har med sig. Min sändare ville inte lyda mig så jag fick nöja mig med en deppig kanadensare efter att sverige gjort mål.Under förmiddagen var jag på cykeltränig i Velodromen. De pinnar på de där och till slut sitter de som en mygga rakt på väggen. Det var lugnt att springa runt som man ville på träningen och jag stod precis bredvid dem inne på banan. Som tur var så väjde de.

4 kommentarer:

schmunk sa...

Ja jävlar va ni bloggar! Hur hinner ni med? Det är nästan så att man skäms om man inte läser igenom allt i alla OS fotografers bloggar. Vad är historien bakom ALU och praktikantens smeknamn?

Jag måste säga att jag är jävligt tacksam för att ni tar er tid att blogga från OS! Jag föjer det lika väl (om inte mer) som själva tävlingarna!

Daniel Nilsson sa...

Historien bakom ALU-Nisse och praktikanten är egentligen inte så komplicerad. Deras unga ålder gör att detta jobbet de har troligtvis är deras första jobb någonsin, sommarjobb inkluderat. De är runt 22-23 men ser ut som 14-15! Kul att du följer bloggandet Martin! Saknar du poolen kanske?

schmunk sa...

Hehe ok. Ni borde köra invigningar för nya OS-fotografer tycker jag. En dags fotograferande i bävernylonoverall kanske vore nått?

Jo men poolen har man ju så klart saknat. Men jag tänkte faktiskt att jag skulle simma lite i höst. Jag känner på mig att jag kan va snabbare nu än tidigare om jag tränar lite. Så vi lär ses på nån tävling, antingen kortbane EM eller VM i Rom nästa år.

Annars är planen att söka till Biskops Arnö nästa år. Det ska vara svårt att komma in har jag hört, men jag har gott om tid till att förbereda mig.

Daniel Nilsson sa...

Jag har också varit lite sugen på att åka till VM i Rom så det kanske man kan ta och åka på!
Absolut! Sök till Biskopen! Det kan jag rekomendera!