tisdag 19 augusti 2008

Skärpan är tillbaka!

Äntligen! Säger jag och citer Gert Fylking rakt av utan att ens fråga om lov!
Under detta olympiska spelet här i Peking har jag tvivlat på min förmåga att ta skarpa kort och nästan insett att det här med skärpa inte riktigt verkar vara min cup of tea. Det har tom gått så långt att jag faktiskt har undrat om jag är helt okapabel att trycka in skärpeknappen medan jag skjuter mina skott, men kanske insett att det inte behövs någon större kunskap för att klara av en sådan enkel sak. Gjorde slag i sak för en gångs skull och släpade med mig både kameror och dator till kameraservice här på MPC. Visade bilderna på burken och oskärpan som de hade.
- Titta, sa jag till honom! Not Sharp!
- Yepp, thats the problem with that camera, säger snubben som faktiskt då rent ut sagt plockar fram den stora sågen mot sitt eget märke.
In med kamerorna på lagning. IGEN. Fixa skärpan på den här skiten säger jag, annars går jag över till er konkurrent 20 meter längre bort. Och det var inget tomt hot. Jag gick dit direkt.
De lånade gladeligen ut massor med kameror och gluggar och de sågade inte sitt eget märke.

Praktikanten fick nöjet att klämma på sig Pool västen som förstagubbe och inledde med att se allmännt fövrirrad ut med en startlista i näven.Man kan ju tro att han borde känna igen Stefan Holm utan startlista fast med praktikanten kan man aldrig vara säker, med tanke på att han under kanoten idag plåtade Ukraina (Gul och blå) under hela loppet. Jag och sändar-Lars stod på utsidan och förbarmade oss över gubbarna på innerplan som använde långgluggar trots att de nästan kunde känna på fabriksmaterialet på mattan. Praktikantentn skärpte tills sig och fick några hyfsade kort och även om jag såklart körde med fel kamera (den oskarpa) under min tid med innerplans västen så blev det med vidvinkel.Johan Wissman kutade på under 400 snabba och även här gör jag ett misstag som troligen är mitt sista under detta OS. Jag använde den oskarpa igen. Det gör jag aldrig mer om.Kvällen avrundades med en snabb "läskedryck" på Tibet Hotells filial the banana Bar och trots att vi skulle vara hemma tidigt så blev det inte så. Dagen inleddes däremot med vågen. Det hjälpte föga. Damerna fick stryk i handboll.

3 kommentarer:

schmunk sa...

Jag ser att Kungen kör med skarpa grejjer ;)

NickelKickel sa...

jag är trött som en gnu på vandring och har precis dunkat i mig en kaffekopp. Kokhet. Då vakna i alla fall halsen.

Hej hopp

Anonym sa...

HEJ DANIEL !!

Att ligga på topp hela tiden verkar inte vara lätt ,
men snart är du hemma igen och då lagar säkert din fru en god rätt
Då får du säkert vila efter maten
och sedan leka med din son så får du upp farten
Bara några dagar kvar tills du från kina far
då har du många minnen kvar !