lördag 2 augusti 2008

Archery

Bestämde mig som sagt igår för att åka upp i bergen och träffa Magnus Pettersson, ni kommer ihåg killen som tog OS silver i Atalanta 1996. Han är nu inne på sitt fjärde OS!
Det började med att min taxi chaffis självfallet körde fel väg, (trots att han sa att han visste vägen) och resan som beräknades till 20 min tog över en timme. 
Han yrade på småvägar i stan och jag försökte förklara på engelska 
– GO UP IN THE MOUNATIN! Han svarade tillbaka på obegriplig japanska och ingen förstod nånting. Efter mycket fel och lite guidning så kom jag fram till slut.
Jag gillar idrottare som uppträder som normalt folk, sådana som Magnus Pettersson. Supertrevlig kille som verkade njuta av varje sekund här på träningslägret i Fukuoka. Det är ljusårs skillnad att fotografera en träning med honom om man jämför med andra idrotter då man skall stå bakom staket och på läktare. Visst, hans idrott kanske inte lockar miljoner i publik, men ändå.
Borgmästaren var där och gav honom presenter och provsköt hans pilbåge, ett lokalt TV-team kom och filmade honom medan han tränade, samtidigt som jag fick röra mig fritt överallt och fotografera. Förutom till vänster om honom, dit pilen kunde flyga om det blev fel. Så jag höll mig på höger sida.
På kvällen fotbollsträning. igen.
Nu börjar det närma sig Peking. Några är visst redan där ryktas det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul och BRA! att du har börjat blogga. Jag håller full koll här hemma i Svedala. Jäkligt bra bågskyttebilder. Skönt blixtljus. Riktig bouncer? Ha det bäst och ta hand om Bill & Bull som är på väg. LYCKA TILL!!!