måndag 18 augusti 2008

Att anlägga en brygga

Antingen så gillar fotografer att ligga nära varandra eller så har de bara ett minimalt utrymme att dela upp på ungefär en aning allt för många personer. Så här snyggt trängdes och kramades fotograferna på "andra sidan" under simningen på Triahtlon. Vi stod ganska luftigt på vår sida och kunde i alla fall andas, men det var baske mig knappt för i luften eldade solen på som aldrig förr och jag överdriver inte om vi svettades mer än triathlon utövarna. När vi står och väntar på loppet och några av de tekniska snubbarna på andra sidan placerat ut sina fjärrstyrda manicker på bryggkanten så kommer den sista snubben upp-bubblande. Tydligen en som fått VIP-plats från fotobryggan och så klart bara kan ligga och mysa i vattnet och ro hem den ena bilden efter den andra. Utan att trängas.Dagens Triathlon. Simning, cykling och springning i infernalisk hetta. Jag själva stod bara för promenader, men så blev det också en rejäl runda eftersom man gärna vill variera sig i sitt bildskapande. När loppet var slut satt jag nästan och nickade till vid burken när jag fixade korten, och insåg att det var bättre att åka bussen tillbaka till MPC. Bra val. På bussen fick jag sova i 50 minuter till. Hade det inte varit så jävla mycket AC i bussen så hade jag sovit riktigt kungligt. Nu drömde jag att jag sov i en frysbox.Sedan var det dags att inta fågelboet för första gången sedan invigningsdagen och det kändes som att återse en kär gammal vän, även om det var lite mer kulörer och tingeltangel senast jag var där. Det första jag plåtade tog slut redan efter några sekunder när häcken slog i häcken och så låg hon på häcken. Tråkigt.Annars hände det ju också annat. Världsrekord av Isinbajeva i stav. Musse hoppade vattengrav och några glada jänkare knep trippelmedaljer.Imorgon studsar Holm upp på nya gastronomiska höjder och det återstår att se om vad den lille kan bjuda på i medaljväg. Har Sverige nåt guld att hämta så lär det hoppas hem imorgon.

2 kommentarer:

FotoMix-bloggen sa...

Tjena Daniel!
En underhållande blogg med mycket bra bilder får mig att nästan dagligen göra ett besök här. Är själv i Peking med en sportreporter, dock är jag oackrediterad fotograf som jobbar för en mindre lokaltidning.
Var och kollade på Sanna som var snubblande nära. Gjorde ett bildspel som finns här: http://www.barometern.se/sporten/sanna-kallurs-daliga-dag(801161).gm?service=mediacenter

Åter igen - trevlig blogg.

Mvh
Daniel Svensson – Barometern-OT

Daniel Nilsson sa...

Du har ju hela serien! Mer än många av oss där nere fick! Vi syns kanske utanför arenan!

/Daniel