torsdag 21 augusti 2008

Surt

För första gången på tre dagar stiger jag upp när klockan tutar och det var bly i både hjärna och ben kan jag tala om. Morgonen började strålande med ett rejält ösregn medan jag väntade på taxi och det fortsatte i samma veva som det startat även om jag lämnade stan och flög en timme i något väderstreck som jag inte har någon aning om. När guldet blev till brons och kameran blev till en sur disktrasa är summeringen av denna näst sista dag för min del i detta OS.
DN-Jonas och AB-Jerker flippade ut totalt när de stod där på kajen och väntade på seglebåtar. Jag antar att de nog har spenderat för mycket tid i Kina, ville visa upp sina tjusiga kulörer på regnkappor eller kände sig stela och helt sonika kände för att köra att litet Work Out pass där på kajen. De fördrev i alla fall tiden på något sätt.Segling. Kul. Verkligen bildmässigt.Är nu tillbaka på basen i Peking och väntar på de små dvärgarna som såklart roffat åt sig båda husnycklarna när deras boss smet iväg tidigt på morgonen. Undrade just vad det var som luktade lite konstigt, och inser att denna fotoväst knappast kommer gå att sälja som väldoftande Wunder Baum när detta mästerskap kommit till sin ända.

Inga kommentarer: