onsdag 20 augusti 2008

Sova sova säng säng

Nu börjar det bli segt. Jag hade längtat efter den enda soffan som fanns på press centert ända sedan jag sov min förmiddagslur på pressbussen, men insåg att fler än jag var i samma behov av en skön sovplats. Nu sover folk. Och de sover överallt. På soffor, golv, på datorer, kameror och allt annat som kan tänkas användas som huvudkudde när ögonen sviktar. Nu går de flesta på Low Battery kan man säga. Eftersom soffan var tagen fick jag ta till vad som fanns. Och så kommer det en såndär smygarfotograf från nån skvallerblaska och väcker mig med sitt kamerarasslande precis när jag drömde att jag var hemma och lekte med familjen i trädgården.
Kolla här vad jävlig han är. Man får inte ens sova ifred.

Usain Bolt hamnade i Guinnes rekord bok och jag antar det gör honom glad. Som vanligt hade Bildbyråns team placerat ut sig strategiskt genom ALU på läktaren, Praktikanten på golvet och jag själv bland några jamaicanska sångare som troligen skulle få sig en kram när han hade kammat hem guldpengen. Lätt! Han luktade värme, den där bolt. Som om han precis hade sprungit eller nåt.Fritz hoppar stav. Det gick sådär för Sverige.Dagens Turistbild: Svettiga som djur, trötta som jag vet inte vad, men vi var bara tvungna. Bildbyråns team framför vår arbetsplats de senaste dagarna. kråkslottet, eller va det nu heter.

Inga kommentarer: