lördag 23 augusti 2008

Den gamle och bollen

42-årige Dunder-Jörgen visade att gammal är äldre och tvålade till den 39-årige Kroaten med makabra bollkonster. Fantastiskt! Hoppas att han tar medalj, Jörgen. Det hoppas nog alla. Han klämde till med ett rejält vrål och kaninskutt efter matchbollen och självfallet skall den förlorande kroaten gå rakt förbi med sin rutiga tröja. Ser nästan ut som att Jörgen skall attackera honom för övrigt.
Sista dagen för mig idag, sen lämnar jag in handduken. Då tror man att man skall hinna med både det ena och det andra, men man hinner knappt ens med ens det ena. Kameror skall lämnas in för cleaning, kameror skall hämtas, nycklar skall lämnas, skåp skall tömmas, filmer skall hämtas, bilder skall lämnas in, väskan skall packas, och allt skall göras.Där har var för övrigt min sista arbetsdag på ett halvt år, sen stundar pappa ledighet. När jag ser min gode vän Lars Dareberg bege sig ut för ett pass på friidrotten så är jag av någon anledning inte avundsjuk. Två storstrutar släpar han med sig och säkert några sändare också! Men så brukar han ju också plocka hem guldkornen! Det ska bli skönt att slippa släpandet. Speciellt för ryggen som säkert kan behöva en rejäl knäckning hos naprapaten. Det verkar däremot vara flera svenskar som är avundsjuka på mig när jag nämner att jag skall åka hemåt.
- Fy satan va skönt säger de flesta och jag kan bara instämma.
Nästan fyra veckor on the road skapar en viss hemlängtan och även om man missar en semifinal med Jörgen så gör det mig absolut ingenting.

Inga kommentarer: