onsdag 20 augusti 2008

Federal International nånting...

Självfallet så blev det tungt imorse och för andra gången på lika många dagar så vaknar jag av att någon bankar på dörren och skriker "Housekeeping". Varje morgon blir jag lika förvånad över att de anländer med sopkvasten så tidigt som 07.15 tills jag tittar på klocka nummer två och inser att den är betydligt mer än så. Klockan har inte ringt på två dagar. Eller så är det jag som stängt av den i sömnen. Lyckligtvis har jag inte missat något av större vikt och trots detta har jag masat mig upp vid 9-snåret. Imorgon blir det värrre. Då MÅSTE jag gå upp.
Gjorde ett jobb på stan idag och tyckte sedan att jag behövde svepa i mig en het svart kopp med java för att vakna till medan jag tog plats på MediaBuss 13 riktning kanotsjön. Hann dricka två klunkar hett innan jag somnade in som en liten björn i ide. En timme senare. Framme. Höll fortfarande en full kopp kaffe i samma näve, men aningen kallare. Stötte på min lustiga kollega Fredrik Sandberg på konkurrenten och det här är första gången vi ses på ett jobb som är mer än -30 grader. De två senaste åren har vi kamperat ihop på bandy VM i sibirien och Moskva. Detta event är betydligt hetare... i mer än en bemärkelse.

Federal International De society international Rowing Federataion.
Sandberg och jag gissar på att det inte luktar hallon i denna organisation.

Inga kommentarer: