tisdag 5 augusti 2008

Atleter och Friidrott


Brottare.
Smidiga som vildaste räv och starka som modigaste tjur. Dessa atletler med muskelmassa mer än jag någonsin kommer uppleva på min otränade kropp får mig att inse att ett träningspass lite då och då kanske skulle kunna vara något att införa som vardagsrutin i mitt annars otränade liv.
DN-Jonas, Expressen-Robban, Sushi-Lars och jag själv susade runt som vilda katter i hörnan på brottarmattan och försökte undvika att fastna på varandras kort och jag antar att det trots allt på de flestas bilder kommer se ut som att vi var den enda fotografen i lokalen.
Direkt vidare till nästa grej. PK med atleterna. Carro och Susanna. Uppstyrt med svensk media, ca 5 journalister och fyra fotografer på plats, men sittplatser åt ca 150. Något överdimensionerat med andra ord.
Japanerna inledde med att skjuta skarpt i sin första fråga:
"-Har ni provat det svenska brödet på hotellet?"
Högklassig skjutjärnsjournalistik direkt!
Inga ord och visor här inte! Pang på!
DN-Jonas lånade ut sitt bredband så vi hann fixa hem de snabba korten till nätet innan det var träningsdags. Dagens kort bjuder jag således på imorgon. Efter att det varit publicerat.
Tills dess... dagens kö:Några har lämnat lägret i Japan och några nya verkar komma. Den unga generationen bildbyrån, dvs praktikanten och ALU-arbetaren verkar ha funnit våran base-camp i Peking. Det ser lovande ut har de meddelat. Speciellt som de redan införskaffat kinesisk telefon och proviant för lägret. En dag till här sen får jag åka dit och hålla reda på dem.

Inga kommentarer: