fredag 8 augusti 2008

Då var det invigt

Jag satt högt upp på läktaren, ALU-aren satt där nere och praktikanten hängde där ute.
Det blev en fin mix av allt som hände under kvällens tjusiga ceremoni.
Jag stötte på Donald Miralle som jobbat på Getty Images och som satt som jury i den svenska Årets bild för nåt år sen. Han jobbar nu för Newsweek och var uppe och riggade en sändarkamera bredvid vår bänkrad innan han smet ner för att sitta på en bättre position. En annan av mina favorit fotografer David Burnett frågade om han hade hittat till rätt bänkrad och satte sig några stolar längre bort. Då vet man att man sitter bra när de lirarna har valt att sitta här uppe.Donald Miralle trycker sig förbi. Trevlig prick det där. Typisk amerikan, men jäklar vad duktig han är. Så här blev lite av min skörd från kvällens ceremoni...och så här ser man ut innan det börjar. Något svettigare när det slutar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan vad fina bilder du är verkligen grymm!!!!
Jag hoppas allt är bra med dig. Luciano

Anonym sa...

snyggt jobbat danne! Måste varit mäktigt att sitta där på plats! Bara hemma framför tv.n varit det ju riktigt häftigt!

Ha det gott och kör hårt
kram jenny