tisdag 10 juni 2014

Brasilien 10 - Adjö São Paulo

Nu har jag varit i Brasilien i exakt en vecka och haft full upp varje dag.

Idag var jag ute och arbetade i São Paulo från tidig morgon till sen kväll och resultatet av det kommer man kunna se i Dagens Nyheter i den kommande veckan.
Så just i detta nu lämnar jag mitt sista jobb från São Paulo till tidningen och imorgon tidigt styr jag bilen mot Rio.
Det skall bli trevligt att äntligen sätta sin fot i den staden.
Det blir den tredje staden på en vecka och där skall jag stanna ett tag.

På tal om något helt annat så bjuder São Paulo på en storstadskänsla som inte går av för hackor, och då har jag ändå varit i en del större städer.
På dagarna känns det som New York och på kvällarna känns det som Berlin och allt upphöjt till fem.
Och på tal om ytterligare något annat så serveras det helt fantastisk sushi här borta.

I förrgår beställde jag och Henrik in den här massiva båten och den var helt fantastisk.
Visserligen inte så konstigt med tanke på att den serverades i japanområdet Liberdade och de var, så att säga, experter på just detta området.


Idag gick jag själv och tog mig ytterligare en brakmiddag som intogs med pinnar och när jag sedan slog mig ner på min redaktion bestående av en soffa och en fåtölj så belönade jag mig med en tjusig glass. Det kändes nästa som att jag satt ute i solen o arbetade.


Nu är det bara dags att vänta på att sopgubben utanför mitt hotellfönster skall tömma klart kvarters alla soptunnor så att jag kan sova, för nu har han stått precis utanför och brummat i ungefär en timme och 45 minuter.
Kl. 23:38... en Måndag... bra tid för en rejäl soptömning.
Imorgon... RIO DE JANEIRO.

2 kommentarer:

Lars D sa...

Japaner och sushi!
Nu så, nu har du hittat rätt.
Kör hårt!
LarsD

Daniel Nilsson sa...

haha.. av någon konstig anledning visste jag att just du skulle gilla det där inlägget!
Sushin var helt fantastisk!

//D.