fredag 13 juni 2014

Brasilien 13 - Reportaget imorgon



Här i Rio De janeiro ligger vi inte och latar oss.
Sedan vi anlände för tre dagar sen har vi haft fullt upp med reportage som skall göras och praktiskt fix med telefoner, modem, abonnemang och diverse saker.

Jag återkommer med en mer utförligt rapport om hoodsen jag bor i, men häromdagen fick hag möjlighet att käka middag med min gode vän Niklas Larsson och det var ju hur fint som helt.

Under gårdagen var det inte tyst en mikrosekund i stan och hade man inte vetat bättre skulle man kunna tro att det var trafikstockning på varenda gata.
Tutorna gick varma och med all säkerhet har de tutat klart för flera år framöver i Rio.

Hela stan pyntades som ett barnkalas och jag tror till och med att jag var lite nervös och exalterad igår.
Nu drar ju faktiskt VM igång på riktigt!

I dag har DN lagt ut en länk till min och Henrik Brandão Jönsson film till reportaget om Alzirão.
Den kan man kolla på om man klickar sig in på DEN HÄR LÄNKEN.

Imorgon Lördag kan man se hela reportaget i tidningen och jag kan nog utlova att det är det bästa jag gjort bildmässigt hittills under VM.


För övrigt så fick jag en riktigt rolig idé igår men den kan jag inte dela med mig av förrän den har gått i tidningen..
men Åsa kommenterade i alla fall idén den så här: "Men shit så bra!! Det är ju grymt"
Jag återkommer i ärendet.

Så här såg det för övrigt ut i stan och runt Maracanã igår....





Och så här såg det ut när jag tillsammans med Niklas Larsson enkelt och ledigt föreslog en selfie i Alzirão....


För övrigt.. när VM nu drog igång igår så kände man direkt att det här fotbolls VM:et är det absolut roligaste uppdraget jag varit ute på.
32 dagar kvar.
Känns underbart!

3 kommentarer:

Åsa Sjöström sa...

Tur att du gör dina bildspel och att vi får se dina bilder här och på Facebook. För i tidningen fick man inte alls samma känsla, tyvärr....
Att det är bättre i pappret, stämmer inte. Ser fram emot mer nätpublikationer :)

Lars D sa...

Passa på att njut, det är nu det gäller så att säga.
/LarsD

Daniel Nilsson sa...

Oh ja, jag skall både njuta och göra så mycket bildspel jag kan! =)
Nu börjar det ju !

//D.