torsdag 26 juni 2014

Brasilien 36 - Frankrike - Ecuador


Idag tog jag för första gången fram ringblixten under den här turneringen men den hann jag inte riktigt komma igång med ordentligt eftersom jag anlände till matcharenan ungefär en halvtimme innan domaren blåste i pipan.
Men men, det är ju nästan 3 veckor kvar så jag får se vad det kan bli av med den där ringblixthistorien till slut.


En plats på läktaren var dagens val, som omväxling till gräsnivån, och jag får också medge att jag samtidigt har lite tur att signalen till min remotekamera räcker ända ner till planen.
Men det kvittar ju när det blir 0-0.

Frankrike och Ecuador sällar sig inte till VM:s mest lysande matcher hittills men det får vara som det är. Jag skickade in runt 25-30 bilder till DN och Sydsvenskan och min kompanjon Larsson låg upp emot 130 bilder till Bildbyrån.

Jag saknar inte leveransmängden runt bildbyråbevakningen som jag haft så många gånger förut och tycker 25-30 är mer lagom, men Larsson han är flitig.
Mitt eget mål just nu är att istället variera varje match och försöka hitta i alla fall några nya bra bilder varje gång som jag inte tagit förut under VM.


Givetvis så hade jag föredragit ett eller annat mål under kvällen men fransmännen livar ju alltid upp tillställningarna med sina baskrar och baguetter.
Jag vet inte om de köper dem här eller om de släpar med sig dem hela vägen från Frankrike men brödkonsumtionen på Maracanã torde under denna match ökat med minst 200 %.



Jag räknar med all säkerhet med att det kommer bli mål i nästa match i det sydamerikanska mötet i åttondelsfinalen mellan Colombia-Uruguay.
Det återstår bara att se om jag kommer in på fler matcher.









  





Och här nere avslutar har vi med en man som med all säkerhet skulle uppskattat ett annat resultat än 0-0. Men hans utstyrsel var i alla fall en fantasirik historia!


Inga kommentarer: