torsdag 19 juni 2014

Brasilien 23 - Spanien - Chile


Jag hade ingen riktig flyt idag med mina bilder tyckte jag men så är det ju ibland när man sitter där nere vid gräsmattan, det är ju rena lotteriet vilken plats som blir bra.

Den första matchen mellan Argentina och Bosnien var ju lite roligare bildmässigt från läktaren, men det kanske också berodde på att  jag inte suttit på läktaren och fotograferat fotboll på länge... så jag får väl variera mina positioner på matcherna framöver.

Bägge målen idag gjordes på motsatt sida och målkameran hade ju då av naturliga skäl inte så mycket att uträtta bakom målet den heller.


Men herrejäklar vilken galen match...
Publiken med de röda kläderna (dvs de som inte höll på Spaninen alltså) var något av det tokigaste och mäktigaste jag sett och till och med det faktum att supportrarna stormade in på presscentret visar ju hur galen den här dagen var.

Här lite bilder från Maracanã, match nr 19 totalt i VM:s schema... och min 2:a.
 


Tittar man riktigt noga på den här bilden ovan så kan man se att det tom står en spelare från Malmö FF på bänken. Det är Chiles landslagsman Mikko Albornoz som står exakt i mitten.
Tyvärr fick han inte spela.



För övrigt så märkte jag att en del bilder av mina bilder var lite luddiga i övre kanten idag och eftersom jag var lite rädd för att där kommit kondens eller fukt i kameran eller objektivet så gick jag med det till Canons verkstad på Maracanã efter matchen och fick ett svar fem minuter senare:
"We noticed you hade a crack in your focus screen so the technicians changed it and put in a new one!".
Det där var något jag aldrig hört talas om förut, men det är ju tur att man är på mästerskap och kan lämna in prylarna på service på plats.
På sådan här ställen fixas det nämligen gratis.





Inga kommentarer: