torsdag 5 juni 2014

Brasilien 3 - Klippet


När vi så ägnat hela gårdagen åt arbete så ägnade vi hela denna dagen åt efterarbete.

Det skulle båda klippas och fixas ljud, sorteras bilder, och skrivas texter och eftersom inget ännu har publicerats i någon tidning så är materialet fortfarande inte så offentligt så det kan visas på denna blogg.

Vi har i alla fall tagit en kaffepaus på stranden idag och trots att vi inte befinner oss i Rio så innehöll även denna strand de typiska brasilianska strandklichéerna, och några av dem sparar jag faktiskt också till reportaget.

På tal om Rio så insåg vi under kvällens middag att jag inte ens satt min fot i staden ännu.
Jag hoppade in i hyrbilen direkt på flygplatsen, och min kollega Brandão Jönsson pekade ut både sockertoppen och jesus-statyn som några små punkter ett antal kilometer bort när vi passerade utkanten av staden med bilen.
Men tiden går snabbt, snart har jag varit här redan i fyra dagar.
Och om sisådär en vecka kommer jag i alla fall anlända till Rio.


2 kommentarer:

Dina päron sa...

Häftigt ..vackra vyer !

Daniel Nilsson sa...

Ja, jag har blivit rena vykortsfotografen märker jag! =)
Det här ser ju nästan ut som de resmålen ni brukar resa till!

//D.