söndag 29 juni 2014

Brasilien 43 - Uruguay - Colombia



Idag var det nya regler på Maracanã stadion...
Detta ledde till att jag inte kunde sätta ut mina remotekameror som jag ville och redan då blir man ju tyvärr bara trött direkt. Dessa regler....
Det har fungerat hur bra som helst under de andra matcherna och nu skall man börja ändra när det blir åttondelsfinal.

Men till nästa match får jag se om jag kan få igenom min önskan ändå.
Det borde gå, fast de strulade idag.
Men pga just detta stod jag fast på läktaren utan remotekamera under dagens match och kunde således bara fotografera från ett ställe.
Idag hamnade mina bilder hos min gamla arbetsgivare, Bildbyrån, och det är ju trevligt som omväxling.

Matchen däremot, mellan Uruguay och Colombia var bra men jag själv hade lite osis tycker jag...
Det går ju upp och ner det där, läs bara på Niklas Larssons blogg.

Idag missade jag de avgörande målen med en hårsmån och fick med en halv målvakt på bild, osv, men bättre lycka nästa gång säger jag till mig själv.
Jag var i alla fall glad av hitta lite nya bilder utanför arenan till ett av mina projekt.

Här är en dock del av dem från själva matchen.














2 kommentarer:

Lars D sa...

Verkar krångligt med remotsen, måste man ha sladd till dom alltså?
Märkligt, då försvinner ju idén lite på något sätt.
/LarsD

Daniel Nilsson sa...

Nja.. mina har faktiskt funkat bra utan sladd.. Niklas har däremot köpt sladd till sina.

Problemet igår var att jag inte ens fick sätta ut mina remotes eftersom jag hade valt läktarplats, och det var ju inge vidare. Då försvinner idén med att täcka matchen från två helt olika ställen.

//D.