torsdag 18 oktober 2012

DI Weekend : Tennis

För några veckor sedan fick jag en beställning från ett av de magasin jag värderar väldigt högt att arbeta för, Dagens Industris helgmagasin, DI Weekend, som skulle göra en tennisbilaga inför Stockholm Open.

Några av de grejor jag bidrog med var ett frukostmöte med tennisspelaren Andreas Vinciguerra och bilder till en serie om generationer som spelar tennis.

Tanken var att bilderna inte skulle vara "vanliga träningsbilder", utan överraskande, uppenbart arrangerade, "tänk dig Vanity Fair", "sätt lite ljus och var kreativ!".
Ja, ungefär så lät den där fina beställningen.
Med Jack Mikruts fantastiska OS-bilder i åtanke frågade jag om det var i den stilen de tänkt sig:
"-Exakt!" Svarade redaktören.
Har man inte sett Jacks bilder så kan man ju i alla fall se en av dem här, med en tillhörande bakom kulisserna film.

Öppningsbilden till tennisartiklarna om generationsmatchningen såg ut så här.
Det är något speciellt med bilder som går över hela uppslaget.
Ganska trevligt tycker jag.

Di:s Tennismagasin hittade man i affären förra fredagen, missade man den så kan man nog bara ringa DI och beställa en. Den är värd sina pengar. Den blev väldigt snygg!

5 kommentarer:

Joel Marklund sa...

Snyggt! Som vanligt Daniel :)

Daniel Nilsson sa...

Tack min vän!
Alltid lika upplyftande med kommentarer på bilderna på bloggen, oavsett om de är positiva eller inte.

Men när jag får en sån här trevlig av dig så blir man ju lite extra glad!
TACK!
=)

Peter Holgersson sa...

Det stör mig extra mycket just nu att vi nyligen slutat prenumerera på DI. Man borde kunna prenumerera enbart på DI Weekend - som faktiskt är en höjdare - då man ändå inte hinner läsa resten av tidningarna. Elegant som alltid :-)

Om oss sa...

Shit vad coolt Daniel!
Jag skulle blivit helt nervös över en sådan beställning, men du levererar som vanligt.
Snyggt!

Kram / Anna

Daniel Nilsson sa...

Hej Peter, och tack för alla dina trevliga kommentarer! Det glädjer mig!
Jag tror faktiskt man kan skaffa en prenumeration på bara "Weekend-bilagan" om jag inte har fel för mig.
Jag funderar i alla fall på att skaffa det själv...den är riktigt bra.

Tack Anna,
Jo,..nervös var jag kan jag tala om. Rättare sagt så är jag nervös inför alla beställningar.. haha! . Får jag en vanlig beställning på ett enkelt porträtt så får jag prestationsångest så jag håller på att smälla av.. fast det är väl kanske charmen med det här jobbet, att man alltid vill leverera bra bilder. =)

//D.