onsdag 10 oktober 2012

Kallar jag mig en supporter?

Jag har träffat en och annan person i mina dagar som har varit bra på att utöva idrott, och fotboll i synnerhet, men jag själv har aldrig varit något större fan av att samla på signaturer på papper.

Igår var nog den första signaturen jag bett om på flera år, men det berodde på att mannen vi träffade var så genuint trevlig trots sin respektingivande bakgrund på fotbollsplanen.
Just de där två egenskaperna brukar oftast inte fungera så bra ihop.
Så denna gången var jag faktiskt tvungen.
Det blev både ett kort och en signatur.
Min duktiga journalist kollega som jag hänger med tyckte det var givet att vi skulle ta ett kort, med motiveringen, "Det är ju inte varje dag du träffar Zico".
För de som inte sett honom i action (vilket jag själv nästan är för ung för att ha sett live) så kan man bara slå ett snabbt öga på det här.
Klippen nedan gör ju skäl för det man i folkmun lite trevligt brukar kalla för sambafotboll.


För några år sedan stötte jag även på denna man när jag hade en fotostudio bakom kulisserna på en fotbollsgala. 
Även då blev det en bild, även om han mest var intresserad av att göra narr av min enorma blixt på kameran.

Men är detta verkligen de enda två du tagit en bild med genom åren, med tanke på hur många diverse idrottsutövare du faktiskt träffat ?

Jajamen, två får räcka.
Jag väljer mina tillfällen.


Och även videon här nedan visar ju vad mannen som bar den Oraanje tröjan presterade på gräset för några år sedan.


Inga kommentarer: