måndag 1 oktober 2012

Film

Jag funderar på att gå en workshop snart.
Måste lära mig mer om att filma och klippa känner jag.
Det finns mycket att hämta där.

För några veckor sedan arbetade jag på Malmö filmdagar och fotograferade bla den danska regissören Bille August.
En mycket trevlig man, som jag inom loppet av några minuter skulle fotografera för två olika uppdragsgivare.
Jag hann med några olika bilder, närbilder och allt som man skall hinna, och så här blev två av de varianterna.
Samma hotell.
Samma person.
Olika bakgrund.
Olika blixtar.


Min gamla skolkamrat Linus Meyer tipsar också om en annan rolig regissör som pratar inspirerande.
Det kan man bli glad av när man ser det HÄR.

På tal om film så minns jag att den duktiga journalisten Niklas Orrenius på Expressen vidarbefordrade ett väldigt fint mail av en av Sverige främsta dokumentärfilmare efter vårt jobb i Senegal.
Det blev vi väldigt glada över och sådana fina mail ger en inspiration att göra jobben bättre och bättre.

Vi har ytterligare ett jobb kvar från vår resa som inte blivit publicerat, där vi också kommer bjuda på en liten kort film, men till dess så kan man ju se på den förra filmen vi gjorde när vi var i Senegal här nedan.
...Om man inte sett den redan vill säga.



Inga kommentarer: